dijous, 25 de juny del 2009

Revisions mèdiques

Sota el meu punt de vista les revisions mèdiques que és realitzen als corredors no son les que haurien de ser. Moltes llicències son fetes a través del metge de capçalera o a traves dels centres mèdics que et “recomana” la federació. Sense cap mena de dubte els centres mèdics que et fan la revisió no serveixen per a res, i si tu tens un problema greu no t’el trobaran. Sovint, quan vas a aquests centres mèdics i et veuen jove et diuen que si et trobes bé, i et firmen la autorització i quan surtis paga, jo m’hi he trobat. El metge de capçalera és qui millor et coneix, però si tu tens un problema greu i ell no l’ha detectat difícilment ho farà en una ràpida revisió. Perquè dic tot això, doncs perquè crec que la nostre salut és molt important i que sense ella no som res! Una bona revisió seria aquella que ens revises de dalt a baix, com a mínim el primer cop que ens traiem la llicencia i desprès de tant en tant. Però clar, una revisió a fons costa diners, però la nostre salut te un preu? Jo dic que no. Si jo m’hagués fet aquest tipus de revisions segurament m’haguessin detectat el problema molt avanç, 6 mesos avanç que m’operessin vaig passar una revisió mèdica en el meu centre de treball i no em van troba res. Les revisions mèdiques son molt importants... molt!

8 comentaris:

Juan de Dios ha dit...

es com sempre jordi,pagar pagar pagar,mo els importa el nostre be i si els calers.son una pantomima les revisions per la llicencia

ViNi ha dit...

no has ido donde voy yo... jajajaa si ves a quien te pone los electrodos flipas!!! es un rumano que lo mas parecido que a visto de un corazon es una patata que cada año pone los electrodos de manera distinta y encima se pone a mirar el papel como si entendiera MUY GRANDE!!! para quien vaya al centro de cornella sabra quien es... jajaja, con lo que cuesta la licencia no se podria de hacer un convenio con algun centro con cara y ojos?? alomejor el dia que tengamos un susto de algun corredor le de un jamakuko en carrera se daran cuenta y como siempre impondran algo...

jordimasfepesa ha dit...

son una pantomima, però és la nostre salut!!
t'asseguro que en les revisions dels centre mèdics no et trobaran res greu, i si per casualitat et passa algo ells estaran exemps ja que alegaran que en aquest tipus de revisions no son a fons.
Vini, en un electrocardiograma no és veu si tens algo greu al cor. A mi un metge em va dir que només un cardioleg sap veure si hi ha una casa greu en un electrocardiograma, lo seu es fer una ecografia, però clar, val uns 100 euros si te la fan pagant.
Jo el que vull dir és que de salut en tenim una i prou i que s'ha de cuidar, i molt!

Daniel Lopez ha dit...

Y hay suerte ya que dentro de esta categoria (elite,sub-23) no hay muchos sustos pero en el ciclotuismo madre mia...
Es una de las muchas asignaturas pendientes de las federaciones,pero lo de siempre,intereses economicos...

Trueno ha dit...

jo cada sis mesos procuro ferme uns analisis de sang per precaució, per està més tranquil, i no perque faci esport sino perque qualsevol humà ho hauria de fer perque mai se sap!

a las revisions mèdiques:a la primera farà uns 11 anys em van fer passar unes proves d'esforç(flexions, bicicleta,...).
Ara un electrocardiograma i llestos

Jordi ha dit...

Hola Jordi,

Hi ha cap centre mèdic que recomanaries per l´àrea de Barcelona? El servei de la FCC al velòdrom?

Gràcies!
Jordi

jordimasfepesa ha dit...

hola jordi, jo no soc metge i per tant no puc recomenar-te cap centre mèdic.
Pero el que vull dir jo és que és molt important fer les coses ven fetes, jo era el primer en voler tenir la llicencia ràpid i tan se m'en fotia la revisió.
Jo penso que una bona revisió l'auria de fer un metge especialitzat en medicina esportiva, és una opinió personal.

Jordi ha dit...

Gràcies nano! I segueix agafant la forma!