dissabte, 8 de novembre del 2008

clubs

Sota el meu punt de vista els clubs han de promocionar el ciclisme, com? Hi ha moltes maneres, però la principal és recolzant el ciclisme de base i fent carreres. Jo vaig començar a córrer amb bici de juvenil amb la pc Bonavista de Manresa, aquell any aquest club tenia equip de cadets de juvenils i d’elit, i organitzaven unes quantes carreres. El president del club, en Joan Camps era una apassionat pel ciclisme i treballava incansablement i desinteressadament, un gran home. Ell sol tenia que lluitar i posar-se en contra a gairebé tothom de la junta per poder tirar tot això endavant. ( ells, la majoria de la junta, promulgaven pel ciclisme de botifarra), que també em sembla bé. Malauradament aquest senyor va morir. Sabeu quants equips te ara el club? Cap. Sabeu quantes carreres organitza? Dues de veterans. Expliqueu-me aviam que collons vol dir que un club acabi l’any en superàvit? Jo ho se, vol dir que els balanços de beneficis i pèrdues dona positiu. I perquè dona positiu? Aquesta és la meva pregunta? Perquè aquests cales que sobren no s’han utilitzat per organitzar cap carrera, o per fer un equip, o per ajudar a les escoles, o per construir un velòdrom, o un circuit de bmx o mil coses més que puguin ajudar als joves que pugen. La meva conclusió va ser que a partir d’aquell moment no em faria soci de cap club si no promociones el ciclisme de competició. Una altre cosa que no em cap al cap. Com pot ser que un club que promociona el ciclisme rebi la mateixa subvenció que un que no fa res per al ciclisme de base? A mi em sembla perfecte que els clubs surtin el diumenge a fer la butifarra, en certa manera tots em començat per aquí, almenys jo. Jo vaig començar a sortir amb bici els diumenges a fer la buti i mica en mica em vaig anar enganxant. Els clubs que demanen subvencions han de promocionar el ciclisme, per anar a fer la botifarra no fan falta cap tipus de subvencions. Els diners han d’estar molt ven administrats i mentre és perdin els diners donant subvencions als clubs de botifarra no anirem enlloc. Hi ha molts clubs que tenen escola, que promocionen el ciclisme, i que lluiten per poder fer carreres. FEDERACIÓ CATALANA DE CICLISME, SON AQUESTS CLUBS ELS QUE HAN DE REBRE TOTES LES AJUDES!!

15 comentaris:

Juan de Dios ha dit...

jordi,enhorabuena.me pareces que tus principios son de los mejores que yo me he echado a la cara.no me suelo equivocar con la gente y contigo no lo hice.me pareces un tio muy integro y eso ya casi no lo ahi.el pòst se le tendria que pasar a la fede a ver si los carcas que hay se dan cuenta de las cosas.yo creo que los mismos que van en bicicleta,de esos clubs,les importa una mierda organizar nada.ellos solo interesa hacer la pedalada de turno por el pueblo(para que el ayuntamiento lo vea)y hacer viajes por catalunya a costa a veces del club.perder dinero haciendo una carrera de infantiles,cadetes,juveniles y elites por favor.ahora muchos se dedican a competir en bicis buenas y ha hacer marchas.el tiempo de la gente abnegada que se iba con los chavalines con una furgoneta a una carrera se acabo,por desgracia,en parte por lo que comentas.por cierto me has dado una idea para explicar sobre los clubs.

www.ciclismodesdelleida.com ha dit...

AMEN Jordi.
El pez que se muerde la cola ya que una y otra vez volvemos al mismo punto.
Ya lo explique yo en mi post:
www.ciclismodesdelleida.com/2008/09/algo-debe-de-cambiar.html
a la federacion solo le interesa el cicloturismo.
mientras eso funcione no hara nada para cambiar las cosas.

Trueno ha dit...

no se como sta el tema de las subvenciones ni que clubs apoyan seriamente a la cantera aplicando un ciclismo de bade, yo solo puedo contar mi experiencia:

empezé en el Sants con 16 años saliendo los domingos, tenian dos grupos A y B, no sabia lo que era llergar a 30 por hora en el llano y casi siempre al llegar a Molins me subia al cotxe, si no fuera por Amable Valle(su nombre lo dice todo ya), q por cierto ahora me lo encentro con los del Gracia, una buena noticia, asi nos vemos más. Pues a lo que iva, sin su rueda, él siempre se quedaba conmigo atrás, muy atrás, nunca hibese crecido e, ese deporte y jamás hubiese llegado a hacer 200km en bici o ir a 40 en el llano.

él ahora sigue igual, rodando solo pq va muy lento, pero yo cuando le veo me emociono un poquito, porque sin ese "globero"(tanto q ser rien de ellos algunos) yo ahora no tendría una bici en casa.


Como veis, el Sants de cuidar la base, en mis tiempos nada de nada, o te enganxabas y al carro o adios, y mas de una vez me encaré con ellos por dejarnos a Amable y a mi en el olvido, pero bueno...

Daniel Lopez ha dit...

Me has leido la mente,e incluso las comas,estoy totalmente deacuerdo contigo y con Juande,el ejemplo claro lo tengo en mi propio club,sin comentarios,una pena,esto se esta convirtiendo como las bodas,que practicamente los novios pagan el combite y el viaje,salvando las diferencias yo le veo mucha similitud.
Cuando pasanran auditorias a los clubs? dificil verdad? sabiendo que nuestra federacion no la pasa..y eso que ambos tienen dinero publico y locales publicos.....

Anònim ha dit...

el blog del sr. seco hay el anuncio de una reunion en la federacion
de pena
asi no ba
en lunes y a las 19 reunion de comision infantiles
QUIEM LO HACE PEOR

Ernesto ha dit...

Totalment d'acord. Fa només uns dies s'han publicat les subvenciona que dóna la Secretaria General de l'Esport i al Sant Boi ens hem quedat de pedra. Amb un equipet infantil, 1 de cadet i 1 (perque no es poden fer 2) de júniors, amb gairebé 40 noiss, i organitzant 4 curses i 1 popular cada any, rebrem 8.000 EUR, que no està gens malament. Però t'hi poses a mirar a d'altres clubs que també en reben i que no fan ni de conya aquest treball amb la base i imagina't la cara de tonto que et queda... bueno... depriment.

L'enllaç és a http://www16.gencat.net/esport/subvencions/docs_normativa/D5153_R-Conc_PB.pdf

Per cert, sembla que les subvencions les otorguen segons la informació de que disposen de les respectives federacions, en aquest cas la catalana. Sembla que no està gaire actualitzat.

Secociclisme ha dit...

Per alusions a mi t'ho torno a aclarar anómin, aquesta reunió es una reunió de técnics de la Federació amb els enllaços de cada provincia, et puc dir que els enllaços de cada provincia som gent treballadora que no estem dins de la Federació, però som els que millor sabem com funciona el ciclisme infantil en la seva provincia, que ens hem compromés a tindre contacte amb el nou Delegat de infantils per tal d'ajudar a que les coses funcionin el millor posible. Aquest dia 17 perdrem uns euros del nostre jornal i no ens sobren. Suposo que més endevant es fará una reunió de clubs i escoles en un horari que tothom pugui asistir.
Es molt facil criticar quan tu no estas perden calers de la teva butxaca, o quan un dilluns arrivarás a la 1 de la matinada a casa teva i a les 6 has de estar de peu mentre tu posiblement estarás dormint, pero jo i d'altres com jo ens hem compromés per que tu i d'altres com tu ens critiqueu.
JO CREC QUE AIXÓ SI QUE ES DE PENA.

jordimasfepesa ha dit...

al final a aquest club li vaig demanar perqué deixaven d'organitzar carreres de cadets, juvenils o elits? la resposta, "costen molts diners" i les van passar a fer master o veterans perqué "amb ells guanyem calers!"
ernesto, aixó de les subencions son interessos purs i durs. Si em doncs subenció jo et voto! nose si m'explico...

Anònim ha dit...

TEIXI

Jordi tens tota la raò del món, a banyoles passa el mateix, l'antic ESPA, que aixi era conegut el club ciclista banyoles, fa molts d'anys que sempre ha tingut equips de competició, ara no, coses ja en fan i no ens podem queixar, però equips de competició re. Però pensem que no nomès es culpa seva. Nosaltres mateixos com a corredors em canviat molt, abans un equip de cadets el pressupost era pagar el que gastaven, i ara necesiten tenir de tot, perquè sinò els nanus van a un altre equip que els i donen de tot, digali un nanu de 15 anys ke vagi a corre una cursa amb un cotxe d'equip que no sigui un A4, i els més grans com nosaltres igual, ens moguem per interessos, "alla em donen més", JODER QUE NO SEREM PROFESSIONALS em de corre per passió a la bici. I una altre cosa, que podries parlar-ne un altre dia, els corredors em de ternir més respecte els que organitzen les curses.
Apa salut!

Anònim ha dit...

manel no diguis que no estic perden diners no ho saps
qui soc
pero con et digue al teu blog
no totom el jefe li done feste

Anònim ha dit...

no quier9o entrar en polemicas
este es mi ultimo escritro sobre esto
pero porque la federacion lo lleba asi desde muchos años mira lso ciclistas nfantiles cadetes juveniles y elites tenemos en cataluña
solo una siempre ah sido asi
la federacion cobra por estr alli y solo en horas de trabajo puede hacer esto
nada mas
si esto te lo tomas como una critica mal dada es que por mnuchso añso que llebes en el ciclismo no te hjas dado cuenta que siempre h actuado igual asi l ffc ojala que se arregle
pero cuando empiece la temporada ya me diars cuantos corredoresw hay en el trofeo inaguracion

jordimasfepesa ha dit...

enhorabona manel, jo si que admiro, i molt, la teva feina, una de les més importants!! i ho dic de debó! com vaig dir un dia els fonaments del ciclisme son els nanos i la teva feina i te moltissim a veure! enhorabona, de veritat!!

jordimasfepesa ha dit...

Hola teixi!! saps quina subenció a rebut el cc Banyoles!!?? 2100 euros,!
com tu dius les coses han canviat i molt gent (no tota) és mou perinteressos, i tu saps que en la categoria ciclomaster molta gent va a un equip o altre per la roba que li puguin donar! no és penos aixó?

Anònim ha dit...

Penòs és poc!
El club ciclista banyoles, el qual soc soci des de fa molts anys, organitza un pilo de coses, triatlo, duatlo, copa catalana btt, marxa cicloturista, i un pilo de "botiferrades" wapisimes. A mi el ke em sap greu es que no es potenciï la competició creant algun equip.

jordimasfepesa ha dit...

pensa que tot aixó que tu dius que organitza el teu club, totes aquestes coses(el duatlo no ho sé) peró la resta és paga una incripció que normalment cubreix els gastos, i moltes vegades és guanyen calers